איך לבנות אתר אינטרנט ?

בניית תבנית אתר אינטרנט דפדפן FireFox

מתקשה לבנות את אתר האינטרנט שלך ואינך יודע היכן להתחיל? המשך לקרוא!

 

תחשוב על רעיון לאתר החדש שלך. אם אתה כבר יודע על מה אתה רוצה לעשות את האתר שלך, דלג על שלב זה. נסה לא "להעתיק" רעיונות של אחרים. 
צור אתר עם נושא שאתה מאוד אוהב.

 

זהה את השוק שלך. אילו סוגים של אנשים כל אחד מרעיונות האתר שלך  ישרת? ישנם אתרי אינטרנט, כמו יאהו או גוגל, שהם כלליים, ואילו אתרים אחרים, כמו Weebles, מציעים למקבץ ספציפי מאוד. רשום את שוק היעד ליד כל הרעיונות ברשימה שלך. ערוך מחקר על התנהגות השוק - מי הוא קהל היעד שלך? מה הם עושים? בני כמה הם? מה הם האינטרסים האחרים שלהם? 

המידע הזה יכול לעזור לך להפוך את האתר שלך שימושי יותר עבורך.

 

בצע מחקר מילות מפתח כדי לקבוע אם אנשים אחרים מחפשים את הנושאים שלך ולמד עוד אודות הלקוחות הפוטנציאליים שלך. יש הרבה כלים של מילות מפתח ללא תשלום שיוכלו לעזור לך לקבל מידע נוסף על הנושא שלך. 
יהיה עליך למצוא את מילות המפתח שיש להם ביקוש (אנשים מחפשים את זה) ועדיין יהיה סיכוי למצוא את האתר שלך. כמו אתר על אחסון אתרים הוא נושא רחב מדי. פורום אחסון אתרים הוא נושא קצת יותר טוב (צר).

 

תבין את המחויבות שלך. כמה זמן וכסף אתה מוכן להשקיע על אתר האינטרנט שלך? אתה יכול להתחיל ולבנות אתר אינטרנט בחינם, אבל אם אתה רוצה ליצור עסק אלקטרוני תצטרך להשקיע המון זמן וכסף. זכור שאם אתה יוצר אתר תוכן תצטרך להשקיע  פחות כסף ופחות השקעה, אך בדוק להלן:

  • אתרי תוכן ידרשו פחות השקעה, אך גם תיתקל ביותר תחרות מאחר שכל אחד יכול ליצור אתר תוכן. כדי להרוויח כסף מסוג כזה של אתר תוכל לספק מידע וליצור הכנסה מהתנועה שמתקבלת דרך הפרסום באתר.
    הטריק גם יהיה "סחרור" התוכן שלך, השתמש במילות מפתח ספציפיות. כדי לצמצם את הנושא שלך כתוב תוכן איכותי מכוון לאנשים ספציפיים המחפשים את אותן מילות מפתח ספציפיות אלה.
  • אתרי מסחר, מוכרים מוצרים, יהיה עליך לתת יותר תשומת לב ותחזוקה. כמו כן, גם יהיה עליך לחשוב על משלוח, מכירות, טופס הזמנה מאובטח, עדכוני מלאי, וכל מה שאדם עם חנות מקוונת יצטרך לנהל.

ניתן גם למכור מוצרים של אנשים אחרים אשר יאפשר לך להרוויח כסף בלי להשקיע במוצרים כלשהם או לדאוג למשלוח.

 

צמצם את הרשימה שלך. אילו רעיונות עומדים להפוך לרווחים ביותר? 

אילו רעיונות דורשים ממך יותר מחויבויות? אילו רעיונות נראים שיהיה כיף להמשיך איתם? אתה הולך לבלות די זמן על האתר שלך, ולכן יש לבחור את הרעיון שאתה הכי נלהב ממנו (וגם שיהיה רווחי ומעשי בשבילך).

 

רשום את שם הדומיין שלך מצא שם כתובת שיהיה קל לזכור ולאיית, אם תשתמש בדומיין עם סיומת .COM אתה תהיה בסופו של דבר עם תנועה רבה יותר, אך זכור להיות יצירתי!

בחר שרת אחסון בחירת שרת אחסון זו משימה לא קלה בכלל, וזה ממש  קשה לבחור, אך ודא כי אתה בוחר חברה טובה ששרתיה מהירים ומתוחזקים היטב.

בצע מחקר באינטרנט על בניית אתרים ושירותים מומלץ ללמוד קוד HTML או CSS, אבל יש דרכים אחרות כדי ליצור אתר לאנשים שמכירים טוב יותר תוכנות.

 

בניית אתר האינטרנט שלך כאן יש לך מספר אפשרויות שונות:

 

  • רכוש תוכנה לבניית אתרי אינטרנט ועשה זאת בעצמך. זה עשוי לעבוד,  אבל אם אתה לא בטוח בעין העיצובית וביכולת שלך ואתה מנסה ליצור רושם מקצועי אז זה כנראה לא הבחירה הטובה ביותר.
  • למד שפת תכנות (או שניים, או שלושה) ובנה את האתר מאפס.
  • o HTML היא שפה מאוד קלה ללמידה, ואם אתה כבר בתוכה, תוכל לשנות את עיצוב האתר שלך בכל דרך שתרצה, ואינך צריך לשלם למישהו אחר כדי לעדכן או לשנות את האתר שלך.
  • o XHTML היא שפת האינטרנט החדשה שנקבעה על ידי סטנדרטים של W3C. כמעט זהה ל-HTML, היא מערכת כללים וחוקים לסימון מידע – הווה אומר בכלליות זה שינויים קלים באופן שבו אתה כותב קוד.
  • o (Cascading Style Sheet) CSS .HTML
  • o שפת סקריפט – צד לקוח, כגון JavaScript, מאפשר לך להפוך את הדף שלך לאינטראקטיבי.
  • o שפת סקריפט – צד שרת (PHP, ASP עם JavaScript או
     Script VB או Python) ניתן להשתמש כדי לשנות את הדרך בה דפי אינטרנט מופיעים לאנשים שונים ולערוך או ליצור פורומים. הם גם מסייעים לאחסן מידע אודות אנשים אשר מבקרים באתר שלך, כגון שם המשתמש שלהם, הגדרות ואפילו את נתוני עגלת הקניות הזמנית באתרים מסחריים.
  • o Joomla Joomla הוא יישום חינמי שניתן להתקין על שרת האינטרנט שלך ולעדכן ולארגן את התוכן בצורה קלה מאוד.
  • o AJAX (Asynchronous JavaScript and XML) היא טכניקה של שימוש בשפת צד לקוח ושפת צד שרת כדי לגרום לדף לקבל מידע חדש מהשרת בלי רענון הדף, לעתים קרובות מאוד מפחית במידה רבה את זמן ההמתנה של המשתמש ומביא לשיפור חווית המשתמש, אך מגדיל את השימוש ברוחב פס. חשוב על האפשרויות: אתה יכול לבצע שירות של העברת הודעות מיידיות דרך האינטרנט.
  • לשכור מומחה. זוהי האפשרות הטובה ביותר עבור אתרים מתקדמים יותר, בעיקר אתרי מסחר אלקטרוני.
  • השתמש במחולל אתר סטטי חינמי כדי ליצור את מבנה האתר, הניווט, ואת סגנון ה CSS שלך ולאחר מכן הורד את הקבצים שלך והעבר אותם אל שרת משלך.

 

השתמש במילות מפתח שקהל היעד שלך יחפש כדי להשיג דירוג טוב יותר במנועי חיפוש

ישנם מספר כלים זמינים מ-Google, Overture, ומפתחי תוכנות שיכולים להפוך את תהליך מחקר מילות מפתח קל יותר. מפזרים את מילות המפתח שבחרת לאורך הטקסט שלך, אבל לא במידה מוגזמת שתשנה את איכות התוכן שלך. יצירת דפים שעברו אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש יסייע לך בגילוי האתר במנועי החיפוש שזה באמת יותר חשוב מאשר העיצוב. 
מה התועלת באתר שאף אחד לא רואה?

 

העלה את אתר האינטרנט שלך יכול להיות שלאתר האחסון שלך יש תכונת FTP, או באפשרותך להוריד תוכנית FTP משלך כמו FileZilla. אם אתה שוכר  מומחה לעיצוב אתר האינטרנט, הוא או היא יכולים לטפל בזה עבורך.

 

בצע נסיעת מבחן לאתר האינטרנט שלך כאשר תסיים את אתר האינטרנט שלך, בצע בדיקת שימושיות. תוכל לעשות זאת בפשטות על ידי לשאול כמה חברים או בני משפחה שישתמשו באתר האינטרנט שלך. תן להם משימה ספציפית כמו "עריכת הפרופיל שלך" או "קניית הסוודר אלפקה מדף המציאות". שב מאחוריהם וצפה בניווט שלהם. אל תעזור להם. סביר להניח שתמצא אזורים שבהם יהיה עליך לשפר את הניווט או להבהיר כמה הנחיות.

 

בדוק את אתר האינטרנט שלך חסר תגים, קישורים מנותקים, קידום אתרים במנועי חיפוש וליקויים בעיצוב של אתר האינטרנט הם כל הגורמים אשר עשויים להשפיע על התנועה ועל ההכנסות של אתר האינטרנט שלך.

 

פרסום שלח את האתר שלך למנועי החיפוש המרכזיים. ספר לחברים שלך.  השתמש בכתובת דואר אלקטרוני עם שם הדומיין שלך. בקר באתרי אינטרנט אחרים, המשלימים (לא להתחרות עם) אותך, ותציע להחליף קישורים. כתוב את האתר שלך בבלוגים ופורומים, ותכניס את כתובת URL בחתימה שלך.

 

השתמש במאמר שיווקי כדי להחזיר קישורים לאתר שלך, אשר יסייע לאתר האינטרנט שלך להימצא בקלות על ידי מנועי חיפוש.

 

תספק תוכן איכותי ושירות. קח ברצינות משוב לבנייה חברי האתר, אוהדים וחברים אחרים יכולים להציע לך רעיונות לניווט קל יותר באתר. חשוב על קהל היעד שלך: הצרכים שלהם, התסכולים שלהם, הנסיבות שלהם, והם מבקשים להפוך את החיים שלהם לקלים ביותר. תשאף למצב של win-win עבורך ועבור המבקרים שלך.