מבנה ניוזלטר חודשי ומשלוח הודעות לפי רשימות דיוור תקופתיים

מדוע כדאי להשתמש בכלי רשימות דיוור בשיווק עסקי

ניוזלטר תקופתי הנו כלי שיווקי יעיל מאוד להגיע ללקוחות החברה וקהל לקוחות פוטנציאליים ובאמצעותו ניתן לעדכן את קהל היעד במידע מועיל, מעניין ורלוונטי אודות שירותי ומוצרי החברה.
מאחר ולקוחות פוטנציאליים עשויים להגיע לאתר החברה בכדי לקרוא על השירותים העסקיים שהחברה מציעה, מומלץ מאוד להוסיף לאתר החברה אפשרות להרשמה לרשימות דיוור שונות שהחברה מציעה.
הנרשמים לרשימות אלו, יצפו לקבל מכם מידע רלוונטי בהתאם לרשימה אליה הם נרשמו וזהו יתרון גדול בפרסום שירותים לקהל ייעודי לעומת פרסום שאינו ממוקד.

במסמך זה, תוכלו למצוא דוגמאות מעולם חברות פיתוח אתרים ושירותי אחסון אתרים בענן אך האנלוגיה יכולה להתאים למרבית העסקים בעלי אתר אינטרנט המספקים שירותים עסקיים ומוצרים בכל תחום ותחום.
חשוב לציין, כי מאמר זה אינו מעודד עברה על חוק הספאם ויש לוודא כי איננו סותר את ההנחיות בו. בכל מקרה של סתירה בין השניים, יהיה על המפרסם לנהוג לפי החוק.

 

הנחיות כלליות
 

אלו הנחיות כלליות הנוגעות לכלל מבני הניוזלטר בכלל רשימות הדיוור.

 

  1. הוספת קישור אוטומטי להסרה מרשימת תפוצה, קריא וברור אך בגופן קטן – בד"כ נמצא בראש הניוזלטר.
     
  2. הוספת קישור אוטומטי לצפייה בדפדפן – בד"כ נמצא בראש הדף.
     
  3. קישור לוגו חברה – הפניה לדף הבית באתר (זהו הדף שמקודם ביותר באתר).
     
  4. כותרת לכל תמונה בניוזלטר (Alias).
     
  5. קישורים לרשתות חברתיות בתחתית הניוזלטר – אזור תחתון קבוע בד"כ ונמצא בכל מבני הניוזלטר.
     
  6. עיצוב הניוזלטר חשוב וצריך להיות מקצועי ככל הניתן, ניתן ואף מומלץ במקרים שאינם ברורים להתייעץ עם גרפיקאי/מעצב אתרים.

 

 

רשימת דיוור הזדמנויות
 

אלו הנחיות הנוגעות לרשימת דיוור הזדמנויות, המטרה של רשימת דיוור זו היא להניע לקוחות פוטנציאליים ליצירת קשר ישיר או  לכניסה לאזורים מקודמים באתר וזאת ע"י הצגת מבצעים ומוצרים ומאמרים מעניינים בנושאים הקשורים למוצרי ושירותי החברה.

 

יש לשאוף להכיל במבנה הניוזלטר לרשימת דיוור זו את הכללים הבאים :

 

  1. מאמר חדש אודות חידושים בעולם האינטרנט בעל מכנה משותף ללקוחות רבים,
    לדוגמא : טיפים בנושאי קידום אתרים, יכולים לעניין כל בעל עסק המחזיק או מעוניין באתר אינטרנט.
     
  2. פרסום מבצע מיוחד – יש להקפיד כי הוא אינו פורסם בדיוור קודם קרוב, אפשרות להוספת באנר מעוצב וחדשני, קישור ע"ג הפרסום יוביל לאזור מתאים באתר או מיוחד שנבנה לצורך הקמפיין.
     
  3. מידע אודות מוצרים ושירותים עסקיים שהחברה מספקת – בכל ניוזלטר מוצר/שירות יחיד בשאיפה לפרסום השירות האחרון שהחברה הוסיפה לאחרונה ומה עשינו בתחום.
     
  4. אזור נוסף חופשי אשר יכול להציג אחד מהאופציות הבאות :
    - המלצות למאמרים ומידע בתחומים מגוונים באתר החברה.
    - המלצות של לקוחות פעילים, אולי כתמונה מתחלפת בפורמט GIF.
    - פרסום אתרים ופרויקטים אחרונים שבוצעו בחברה לאחרונה.
    - באנר פרסומי נוסף.

 

 

רשימת דיוור לקוחות פעילים

אלו הנחיות הנוגעות לרשימת דיוור ללקוחות פעילים, המטרה של דיוור זו היא להניע לקוחות פעילים להרחבת השירותים הקיימים אותם הם מקבלים מהחברה כיום. לדוגמא: שדרוגים לאתרים קיימים, חבילות קידום אתרים ועוד.. מטרות נוספות הם לשמור על קשר עם הלקוחות ע"י עדכונים תקופתיים על שירותים חדשים בחברה, שדרוגים שביצענו למערכות, עדכונים לפני ביצוע פעולות הדורשות ידיעת הלקוח.
בין היתרונות הנוספים התעבורה וקידום האתר ואזורים ממוקדים ע"י חשיפה ללקוחות שלא חוששים להיכנס לקישורים שהחברה המספקת את שירותיהם מציעה בגלל היכרות מוקדמת של אתר החברה.

 

יש לשאוף להכיל במבנה הניוזלטר לרשימת דיוור זו את הכללים הבאים :

 

  1. מאמר חדש אודות חידושים בעולם האינטרנט בעל מכנה משותף ללקוחות רבים ואשר הועלה לאתר החברה.
    לדוגמא : טיפים בנושאי קידום אתרים, יכולים לעניין כל בעל עסק המחזיק או מעוניין באתר אינטרנט.
     
  2. מידע אודות פעולות שאנחנו הולכים לבצע בחברה ועלולים להשפיע על אחד מהשירותים של הלקוחות באופן זמני. לדוגמא: פעולות תחזוקה או שדרוג שרתים שעלולים להשפיע על זמינות האתר.
     
  3. פרסום מבצע מיוחד – יש להקפיד כי הוא אינו פורסם בדיוור קודם קרוב, אפשרות להוספת באנר מעוצב וחדשני, קישור ע"ג הפרסום יוביל לאזור מתאים באתר או מיוחד שנבנה לצורך הקמפיין.
     
  4. מידע אודות מוצרים ושירותים עסקיים שהחברה מספקת – בכל ניוזלטר מוצר/שירות יחיד בשאיפה לפרסום השירות האחרון שהחברה הוסיפה לאחרונה ומה עשינו בתחום.
     
  5. אזור נוסף חופשי אשר יכול להציג אחד מהאופציות הבאות :
    - המלצות למאמרים ומידע בתחומים מגוונים באתר החברה.
    - המלצות של לקוחות פעילים, אולי כתמונה מתחלפת בפורמט GIF.
    - פרסום אתרים ופרויקטים אחרונים שבוצעו בחברה לאחרונה.
    - באנר פרסומי נוסף.

 

 

רשימת לקוחות שאינם פעילים

אלו הנחיות הנוגעות לרשימת דיוור ללקוחות שאינם פעילים או סיומו שירות, המטרה של דיוור זו היא להניע לקוחות פוטנציאליים לחזור לקבל שירותים אותם הם קיבלו מהחברה בעבר והרשמה לשירותים חדשים.

 

יש לשאוף להכיל במבנה הניוזלטר לרשימת דיוור זו את הכללים הבאים :

 

  1. מאמר חדש אודות חידושים בעולם האינטרנט בעל מכנה משותף ללקוחות רבים ואשר הועלה לאתר החברה.
    לדוגמא : טיפים בנושאי קידום אתרים, יכולים לעניין כל בעל עסק המחזיק או מעוניין באתר אינטרנט.
     
  2. מידע אודות מוצרים ושירותים עסקיים שהחברה מספקת – בכל ניוזלטר מוצר/שירות יחיד בשאיפה לפרסום השירות האחרון שהחברה הוסיפה לאחרונה ומה עשינו בתחום.
     
  3. פרסום מבצע מיוחד – יש להקפיד כי הוא אינו פורסם בדיוור קודם קרוב, אפשרות להוספת באנר מעוצב וחדשני, קישור ע"ג הפרסום יוביל לאזור מתאים באתר או מיוחד שנבנה לצורך הקמפיין.

 

 

הנחיות משלוח הודעות לרשימות דיוור

  • הימנעו מלעבור על חוק הפרטיות והספאם בכל צורה שהיא. פרטים נוספים אודות החוק ניתן לקרוא באתר isoc.org.il.
     
  • חשוב להקפיד על נראות הניוזלטר, מראה נקי ונעים לעין יגרום לנחשפים לניוזלטר להישאר בו זמן רב יותר ובסופו של דבר אולי ללחוץ על אחד הקישורים ולהיכנס לאתר החברה.
     
  • יש להשתדל להעביר את המידע בצורה שאינה מעמיסה מידע רב ללקוח / לקוח פוטנציאלי וממוקדת במה שנרצה לשדר.
     
  • משלוח תקופתי צריך להיות בצורה מעודנת ובפרקי זמן סבירים בין משלוח למשלוח בכדי שלא להימאס על הלקוח אשר יגרום במקרים מסוימים להעברת הניוזלטר לרשימת הספאם ועלול לפגוע בעבודת הקידום שלנו.
     
  • שימוש במערכת ניוזלטר חכמה לניהול משלוח ההודעות היא בעלת חשיבות רבה בעיקר בגלל תצורת משלוח ההודעות, הכלים האוטומטיים הנתונים לשימוש במערכת ויכולת ניתוח ועיבוד נתונים סטטיסטיים אודות הניוזלטר שנשלח וקמפיין הקידום.