ניהול חבילות אחסון ללקוחות בחשבון Reseller בשרת מבוסס zPanel

מדוע זה חשוב ?

בחשבון אחסון מסוג Reseller ישנם מגבלות תעבורה ושימוש בדיסק לפי סוג החשבון.

במידה ואנחנו משתמשים בחשבון הראשי של האחסון להקמת אתרים עבור הלקוחות שלנו כל המשאבים המוקצים לחשבון ה – Reseller ישותפו עם יתר הלקוחות וכאשר ישנה בעיה באחד האתרים כל החשבון יכול להיכנס להקפאה / השבתה, וכל האתרים שלנו יהיו חסומים לגישה.

 

מה צריך לעשות ?

יש להקים קבוצות לקוחות (ייתכן כי קבוצה אחת תספיק, לדוג' : Costumers), חבילות אחסון (מומלץ לפחות שני חבילות לאתרים קטנים ואתרים גדולים) וכאשר נרצה להוסיף אתר לקוח חדש נוסיף אותו כלקוח חדש לאחסון ה – Reseller ונשייך אותו לקבוצה וחבילה רלוונטית.

 

יצרתי קבוצת לקוחות וחבילות אחסון, ושייכתי לקוח. מה זה נותן לי ?

בעזרת שיוך לקוח לחבילת אחסון נוכל להעניק לו משאבים עבורו בלבד שאינם משותפים עם יתר החשבונות וכך נוכל לבצע מעקב, ניטור וחסימה של אתרים מזהמים / נגועים שנפרצו והגישה ליתר הקבצים בחשבונות האחרים תהיה נגישה וחשופה הרבה פחות.

 

מה קורה ללקוח שהגיע למגבלות החבילה שלו ?

לקוח שהגיע למגבלות החבילות שלו, הן בשימוש בנפח דיסק והן בשימוש תעבודה חודשית ייחסם אוטומטית וייתכן כי האתר מזוהם ויש לטפל בו לפני החזרתו לאוויר.

 

אחרי שענינו על השאלות החשובות והבנו את חשיבות הנושא, בואו נלמד לבצע באמצעות המדריך הבא :

 

  1. איך מקימים קבוצות לקוחות ?
  2. איך מקימים חבילות אחסון ?
  3. איך יוצרים לקוח חדש ומשייכים לקבוצה וחבילה ?
  4. שינוי ועריכה של הגדרות לקוח בחשבון Reseller ?
  5. איך מנהלים חשבון לקוח בחשבון ה – Reseller ?

 


 

  1. איך מקימים קבוצות לקוחות ?

 

לאחר כניסה לפאנל ניהול חשבון האחסון בשרת נלחץ על הכפתור Manage Groups במקטע Reseller. (ראה תמונה).

ניהול קבוצות ב-zpanel

 

בעמוד הבא, נרצה לרשום את שם הקבוצה ופירוט קצר וללחוץ על כפתור ה – Create.

יצירת קבוצות בפאנל ניהול ZPanel

 

מומלץ על הקמת קבוצת אחת לפחות, בד"כ לקוחות.

הפרדת הקבוצות תהיה לפי ראות עינייך ולפי התפיסה העסקית שלך,
לדוגמא :  אתרים גדולים ואתרים קטנים, לקוחות אחסון ולקוחות קידום וכו...

 

  1. איך מקימים חבילות אחסון ?

 

בפאנל הניהול הראשי של חשבון האחסון בשרת נלחץ על הכפתור Package Manager במקטע Reseller. (ראה תמונה).

 

ZPanel Package Manager

בעמוד הבא נרצה לרשום ערכים בהתאם לחבילות אחסון שנקבע כי ברצוננו לשווק במסגרת חשבון ה-Reseller שלנו.

ZPanel - Create a new package

 

לדוגמא :

 

במידה ומגבלות חשבון אחסון ה – Reseller שלנו הם כדלהלן,

  • מספר שמות מתחם (Domains) : 100
  • מספר תתי שמות מתחם (Sub-Domains) : 100
  • מספר שמות מתחם לא פעילים : 200
  • מספר תיבות דוא"ל : 200
  • מספר הפניות דוא"ל : 200
  • מספר רשימות תפוצה : 200
  • מספר חשבונות FTP : 100
  • מספר בסיסי נתונים : 200
  • נפח דיסק (Disk Space Quota) : 10,000MB
  • נפח תעבורה חודשי (Bandwidth Quota) : 50,000MB

 

אזי, ניתן לייצר חבילות להלן :
 

שם החבילה

בסיסית

מתקדמת

מקצועית

מספר שמות מתחם

1

2

3

מספר תתי שמות מתחם

0

1

2

מספר שמות מתחם לא פעילים

0

1

2

מספר תיבות דוא"ל

1

3

5

מספר הפניות דוא"ל

1

3

5

מספר רשימות תפוצה

1

3

5

מספר חשבונות FTP

1

2

3

מספר בסיסי נתונים

1

3

5

נפח דיסק

200MB

500MB

1,000MB

נפח תעבורה חודשי

1,000MB

2,000MB

5,000MB

 
מאחר ומדובר בשרתי Apache יש לסמן את השדות הראשונים כברירת מחדל : Enable PHP, Enable CGI.
חשוב לזכור, המגבלות הכוללות של חשבון אחסון ה-Reseller הראשי שלנו מתחלקות בין כל הלקוחות שלנו וככל שנקצה ללקוח אחד נגרע מהנפח הכולל שנותר לנו ולכן במידה ולא נדרש, לא נקצה משאבים פנויים ללא סיבה ותמורה.
  1. איך יוצרים לקוח חדש ומשייכים לקבוצה וחבילה ?

 

בפאנל הניהול הראשי של חשבון האחסון בשרת נלחץ על הכפתור Manage Clients במקטע Reseller. (ראה תמונה).

 

ניהול לקוחות ב-ZPanel

בעמוד הבא נרצה לרשום את פרטי הלקוח ולבחור את הקבוצה והחבילה המתאימה ללקוח.

במידה ונרצה נוכל לשלוח ללקוח שלנו פרטי גישה ע"י סימון השדה Send welcome email.

יצירת לקוח חדש ב-ZPanel

 

 

  1. שינוי ועריכה של הגדרות לקוח בחשבון Reseller ?

 

בפאנל הניהול הראשי של חשבון האחסון בשרת נלחץ על הכפתור Manage Clients במקטע Reseller. (ראה תמונה).

 

ZPanel - Manage Clients

 

בעמוד הבא נוכל לצפות בכל לקוחותינו ולערוך אותם ע"י לחיצה על כפתור העריכה בשורת הלקוח.

 

רשימת לקוחות ב-ZPanel

 

לאחר כניסה לעמוד עריכת הלקוח נוכל לשנות את פרטיהם והגדרות החשבון שלהם.

לדוג' : שינוי שיוך של לקוח מחבילת אחסון בסיסית לחבילת אחסון מתקדמת, שינוי כתובת דוא"ל של הלקוח, שינוי סיסמא ועוד..

 

עריכת לקוח ב-ZPanel

 

חשוב מאוד, נוכל לבצע נטרול של חשבון ע"י שינוי מצב ל – Disabled ואתר הלקוח לא יוצג באוויר ומבלי שנצטרך להתעסק עם קבצי האתר, בעיקר ניתן להשתמש במקרה של חשבון אחסון שלא שולם או הוקפא.

 

 

  1. איך מנהלים חשבון לקוח בחשבון ה – Reseller ?

 

בפאנל הניהול הראשי של חשבון האחסון בשרת נלחץ על הכפתור Shadowing במקטע Server Admin. (ראה תמונה).

 

ניהול חשבון לקוח ב-ZPanel

 

בעמוד הבא, נוכל לראות את כלל הלקוחות שלנו ולהיכנס לעריכה שלהם ע"י לחיצה על כפתור

ה – Shadow בשורת הלקוח.

 

בחירת חשבון לניהול ב-ZPanel

 

מכאן והלאה המסכים שיוצגו לנו, יהיו דומים לכניסת הלקוח באמצעות פרטיו האישיים שיצרנו בפתיחת חשבון לקוח בסעיף 3 במסמך זה.

נוכל להוסיף דומיין חדש או לייצור בסיס נתונים וחשבונות FTP והכל בהתאם למגבלות הגדרות החשבון אליו שויך הלקוח.

 

תגיות: